Verzekerden diegene vragen stellen aan ene zorgverzekeraar zijn veelal tevreden overheen den wijze waarop zij uitkomst krijgen. Dit blijkt uit ene onlineonderzoek naar de dienstverlening van de zorgverzekeraars om den Patiëntenfederatie Nederland onder 9.400 verzekerden.

Netwerken indien den Patiëntenfederatie zien den gezamenlijke zorgverzekeraars mogelijkheden wegens den dienstverlening voordat verzekerden nog voorts te verbeteren. “Goede zorg gaat noch dolletjes overheen poen, maar zowel overheen den wijze hoe diegene zorg te krijgen. Wij werken daarom aan ie doorlopend verbeteren van den informatievoorziening overheen onze polissen plusteken ie bijbehorende zorgaanbod, waardoor verzekerden eenvoudiger kunnen selecteren waar zij zichzelf willen verzekeren. Zowel tussenkomen wij maandelijks haastigheid vierduizend verzekerden zoals ene zorgverlener met ene kortere wachttijd. Ie is was wegens te oplezen dat onze adviezen plusteken services veelal wordt gewaardeerd, zegt Wout Adema, directeur Zorg van Zorgverzekeraars Nederland te reactie op ie research. 

Ongecontracteerde zorg

Ie baart ZN zorgen dat ene derde van den mensen diegene zoals ene ongecontracteerde zorgverlener gaan, zichzelf daarvan noch bewust is. “Dat schenkkan vervelende financiële prestaties hebben”, zegt Wout Adema. “Zorgverleners willen daarvan absoluut helder zijn zoals hun patiënten.” Te liefst 42 procent wasgoed den zorgverlener dat noch. ZN benadrukt daarom hun verantwoordelijkheid. “Zorgverzekeraars zijn hierover ofschoon intact manifest, tijdens ie aanbod van den verschillende polissen plusteken tijdens hun schoonmaakster wegens verzekerden te promoten tijdens ie vinden van den juiste zorg. Zowel kunnen verzekerden te zorgzoekers zien welke zorgverleners gecontracteerd zijn.”

Rekeningen

Den ondervraagde verzekerden geven aan dat zorgverzekeraars nog welnu iets kunnen verbeteren aan den duidelijkheid van hun rekeningen: 15 procent van den ontvangers van ene rekening, begrijpt diegene noch was. “Gelukkig blijkt uit ie research van den Patiëntenfederatie zowel dat indien mensen hun zorgverzekeraar daarvan vragen stellen, haastigheid iedereen tevreden is overheen den uitleg diegene zij dan krijgen”, zegt Adema. Zowel vindt hij ie ene beslissend inzicht dat 69% van den verzekerden openstaat voordat tips voordat gezondheidsbevorderend leven van den zorgverzekeraar. “Ermee zijn dan zowel steeds meer zorgverzekeraars aan den slag.”

Vergoedingen

Trouwens lijkt den ontevredenheid van mensen diegene noch geestdriftig waren overheen den dienstverlening van zorgverzekeraars te maken te hebben met ie noch (volledig) vergoeden van behandelingen. Den Rijksoverheid bepaalt daarbij watten te ie basispakket zit, den zorgverzekeraars defini den inhoud van den aanvullende verzekeringen. Adema: “Inzichtelijk dat mensen minder vrolijk zijn indien ene treatment noch wordt vergoed. Maar zowel diegene mensen krijgen vlot ene inzichtelijk uitkomst van hun zorgverzekeraar. Plusteken dat vinden wij indien Zorgverzekeraars Nederland netwerk indien den Patiëntenfederatie ie belangrijkste. Noch ie gehoopte uitkomst, maar welnu fair plusteken inzichtelijk.”