Kirsten heeft eentje blog pennen voordat Medisch Ondernemen. Te dit blog legt zij uit hoe u van trio belangrijke zorgontwikkelingen marketingkansen kunt maken.

Corona heeft den wereld op zijn kop gezet. Veel van watten beschouwd worden mits normaal, is nu spontaan bovenmatig worden. Zowel ter den gezondheidszorg heeft corona geleid totdat omvangrijke verschuivingen: sommige zorg kwam geheel stilzwijgend te ligt, terwijl andere zorg ter aangepaste vorm wordt gegeven, zoals via videobellen. Maar Corona is zeker noch ie enige waar den zorg nu op moeten vooruitkijken. Ie personeelstekort neemt steeds meer toe, zorgkosten blijven stijgen plusteken den toegankelijkheid plusteken kwaliteit van zorg staan onder druk. Samengevat: den zorg vraagt wegens verandering. Hoe kunt u dit zorgontwikkelingen omzetten ter kansen voordat uw zorgorganisatie?

Zorgontwikkeling 1: Van hulpvragende patiënt zoals eentje klant met eentje zorgvraag.

Ene besef dat steeds meer begint doorheen te duwen te den zorg, is den verschuiving van eentje hulpvragende patiënt zoals eentje klant met eentje zorgvraag. Dat betekent dat mensen zowel steeds kritischer wordt ter hun zoektocht zoals den juiste zorgverlener. Den nieuwe zorgconsumenten zijn den millennials plusteken mensenleven y. Dit generaties zijn gewoon wegens zelf den regie te hebben overheen hun inherent zorg. Zij defini met welke zorgverlener zij ter zee gaan plusteken loeren kritisch zoals den kosten plusteken resultaten van den geleverde zorg.

Dit is voorts eentje menigte diegene gewoon is wegens met digitale middelen wegens te gaan. Zij vinden ie makkelijk wegens via eentje app hun inherent medische gegevens via te vasthouden. Van bloedgroep plusteken medicijnen totdat den medische gegevens van den huisarts, ziekenhuis, laboratorium plusteken fysiotherapeut.

Marketingkans via klant met eentje zorgvraag

Waar u mits zorgorganisatie aan moeten denken is dat diegene ‘nieuwe klant’ steeds huis ter staat is wegens zijn willen te verwoorden plusteken zorgaanbieders te vergelijken. Dat gebeurt voornamelijk online, waar websites plusteken klantbeoordelingen te vinden zijn. Daarom zou ie onderscheidend vermogen van eentje zorgorganisatie eentje nog grotere rol gaan spelen. Indien eigenaar van eentje zorgorganisatie moeten u overpeinzen overheen uw positionering plusteken eentje duidelijke visie voordat den toekomst hebben. Op welke doelgroep(plusteken) richt uw zorgorganisatie zichzelf? Speelt uw organisatie ter op den communicatiebehoeftes van uw doelgroepen? Welke regionale samenwerkingsverbanden kunt u aangaan? Is uw webstek terdege vindbaar plusteken geven ie duidelijke kennisgeving aan uw doelgroepen? Maakt u hoewel gewoonte van zorgapps plusteken andere e-health oplossingen? Allen vragen diegene ertoe leiden dat u dit zorgoplossing kunt omzetten zoals eentje mogelijkheid.

Zorgontwikkeling 2: Digitalisering van den zorg

Waren den zorgconsumenten ter 2019 nog terughoudend ten prestige van e-consults, is ter 2021 beeldbellen hoewel eentje stuk meer goedgekeurd. Eén ding kunnen wij met zekerheid stellen: Den corona laagconjunctuur heeft ie bij van kwalitatieve digitale zorg toegevoegd onderstreept. Den ingezette vormverandering van den zorg, waarbij ie adagium is: ‘den juiste zorg, op ie juiste ogenblik met den juiste kennisgeving plusteken op den juiste positie’, zou zichzelf voorts gaan uitkristalliseren. Volgens eentje onderzoek van ING vermag ter 2030 eentje vijfde van den huidige zorg op afstand wordt gegeven plusteken ter den beleidsnota van 2021 oplezen wij dat ie kabinetkast strafbaar gaat steken ter toegevoegd regelingen wegens digitale zorg te stimuleren. Zowel zorgverzekeraars hebben e-health toepassingen schel op den notulen staan dit schooljaar plusteken willen investeren ter e-health projecten diegene meebetalen aan value based healthcare.

Marketingkans via digitalisering van den zorg

Er zijn nu hoewel veel zorgcases beroemd waar blended therapie succesvol wordt toegepast. Online zorg blijkt ter dit gevallen gemakkelijker, efficiënter plusteken goedkoper. Kijkend zoals andere branches, dan kunnen wij den pendule erop identiek zetwerk dat wij nu schrede op ie start van den digitalisering staan. Voort nu hoewel actief ehealth toepassingen ter te gaan zetwerk ter den zorgorganisatie vermag ie team langzaam wennen aan ie werken met digitale tools plusteken ie overhandigen van online zorg. Blended zorg biedt eentje opeenhoping voordelen voordat klanten (patiënten), zoals ie 24/7 bereikbaar zijn, zelf controle hebben overheen den gezondheid plusteken makkelijk ter te schreden ter drukke tijdschema’s.

Voort verregaande digitalisering wordt zorg op makker straks écht mogelijk. Dit wordt zowel welnu ‘personalized healthcare’ gezegd. Voort den combinatie van ie bijhouden van den gegevens plusteken kunstmatige slimheid zijn rijrichting plusteken ziektes steeds huis te voorzien. Van persoonlijke gezondheidsgegevens zoals bloedwaarden, gewicht plusteken klachten totdat aan rijrichting plusteken leefstijlgegevens. Hierdoor vermag er (preventieve) zorg aangeboden wordt voordat uw klant er behoefte aan heeft. Er zijn hoewel verschillende zorgapps diegene aan den hand van dit gegevens (steeds meer) zelflerend zijn. Ik adviseer wegens u hier meer ter te verdiepen. Zo wordt er ter den fysiotherapiebranche veel gewoonte vervaardigd van MijnZorgApp plusteken ter den huisartsen- plusteken apothekersbranche van Uw zorg online. Binnenshuis sommige ziekenhuizen wordt bijvoorbeeld met den BeterDichtbij plusteken Luscii app gewerkt. Dit zijn slechts enkele voorbeelden. Indien marketingtip wil ik meesturen wegens digitalisering noch mits eentje dreigement te zien, maar wegens ie te omhelzen.

Zorgontwikkeling 3: Gepersonaliseerde zorg

Den kanttekening diegene veel zorgverleners hebben via ie digitaliseren van zorg, is dat ie menselijke voeling verloren gaat. Zo ter den zorg is subjectief voeling cruciaal. Den digitalisering is eentje verlengstuk van den menselijke zorg, geen vervanging. Er is zelfs steeds meer behoefte aan zorg ‘op makker’. Gezondheidszorg is noch meer slechts eentje zaak van ‘er komt eentje patiënt via den dokter’. Ie draait meer plusteken meer wegens gezondheid ter positie van den ziekte. Persoonsgerichte zorg is eentje werkmethode diegene bewezen bijdraagt aan uitkomsten mits gezondheidswinst plusteken aan verbeteringen ter ie zorgsysteem.

Digitalisering maakt ie mogelijk wegens steeds meer gepersonaliseerde zorg aan te bieden. Den zorgverlener plusteken klant vormen nog steeds ie middelpunt ter ie gezondheidsproces maar zijn omringen doorheen digitale hulpmiddelen diegene zoals nuttigheid plusteken wil ingezet kunnen wordt.

Marketingkans via gepersonaliseerde zorg

Wegens te waarborgen dat ie persoonlijke voeling blijft, gaan zorgorganisaties steeds meer investeren ter emotionele klantbetrokkenheid. Dat begint met voorts loeren dan eentje diagnose of zorgindicatie, doorheen onvervalst inzicht te krijgen ter den leefstijl van uw klanten. Watten zijn hun problemen, willen, behoeften plusteken verwachtingen? Zo ter den zorg draait ie wegens watten toegevoegd voetlicht plusteken betrokkenheid. Dit is iets watten verteld mogen wordt. U weet vast hoewel lang dat beeldhouwwerken meer zeggen dan mille woorden. Storytelling is via uitstek dé wijze wegens klanten plusteken medewerkers emotioneel te treffen, te interesseren plusteken te ketenen. Storytelling is den wijze wegens betrokkenheid te creëren plusteken jij doelgroep te doordringen. Waarom? Vertellen wekken emoties op. Plus met emoties creëert u verbinding. Dit is watten u wil doordringen mits verteller. Daarom is storytelling den wijze wegens uw signaal overheen te brengen.