Facebooktwitterlinkedinmail

4 maart 2022 –  Den oorlog te Oekraïne domineert ie televisiejournaal plus den oorlogsbeelden van den attaqueren op den steden wordt te den journaals plus op sociale media volop verdeeld. Is er eentje landgrens aan hoeveel van diegene beeldhouwwerken jou aankunt? Hoe kun jou voorkomen dat jou mediagebruik schadelijk wordt? Nu.nl gaat op zoek zoals ie beantwoording. 

Mensen reageren verschillend op ie zien van den beeldhouwwerken plus ie oplezen van televisiejournaal overheen den oorlog te Oekraïne, vertelt mediapsycholoog Mischa Coster te gesprek met NU.nl. “Den uiterst voorkomende reactie is angst. Den oorlog komt dichtbij, ie vermag onzerzijds subjectief treffen. Hoe jou daarop reageert ligt aan jou copingmechanisme. Jij kunt bijvoorbeeld plotseling veel toegevoegd kennisoverdracht gaan zoeken, omdat dat jou ie instinct schenken meer houvast op den situatie te hebben: den illusion of control. Of jou zoekt kloppend specifiek kennisoverdracht diegene overeenkomt met eentje uitkomst of uitkomst waar jij op hoopt. Dat heet dan den confirmation bias”, legt Coster uit.

Ene andere wijze waarop angst totdat uiting vermag komen, is bevriezen. “Dan weet jou noch watten jou met jezelf plus den situatie aan moeten plus raak jou te eentje soort vacuüm van niets exporteren.” Vluchten is zowel eentje wijze wegens met angst wegens te gaan. “Vluchten vermag letterlijk zijn maar zowel grote, dus dat jou ie televisiejournaal helemaal noch meer totdat jou neemt.” ….

Lees verder op Nu.nl 

Dit uitlating is 60 keer lezen.

Facebooktwitterlinkedinmail