Op voet van wetenschappelijk research zoals den resultaten van bewegen op gezondheid heeft den Gezondheidsraad den beweegrichtlijnen opgesteld. Ter dit richtlijnen onderscheiden zij verschillende vormen van bewegen.

  • Matig intensieve inzet: dit zijn activiteiten waarbij den polsslag opwaarts gaat plusteken den ademtocht versnelt. Dit zorgt voordat ene goede vorm van den hart- plusteken bloedvaten, longen plusteken spierstelsel. Ongeacht stevig wandelen, kun jouw hierbij bijvoorbeeld denken aan wielrijden.
  • Bot- plusteken spierversterkende activiteiten: voordat behoud plusteken/of vooruitgang van volume plusteken coördinatie is ie beslissend wegens twee keer vanaf week twintig minuten bot- plusteken spierversterkende activiteiten te verrichten. Bekijk zowel deze video waarin Luc van Loon (Maastricht University) uitlegt waarom ie behoud van spierkracht beslissend is mits jouw gezondheidsbevorderend oud wilt wordt. Jouw kunt specifieke krachtoefeningen verrichten, maar zowel sporten waarbij jouw moeten sprinten plusteken springen versterken den spierstelsel. Denken bijvoorbeeld aan rennen, voetballen, tennissen of fitnessen.
  • Balansoefeningen: dit oefeningen promoten den balans van ie vlees te verbeteren terwijl jouw staat of beweegt. Denken aan op één bot staan, voetbeen voordat voetbeen overheen ene streep stevenen, ene voorwerp van den vloer oprapen of verering uit ene stoel.

Meer verwittiging overheen den Beweegrichtlijnen lees jouw ter dit wetsartikel. 

Beweeg op verschillende omgangsvormen

Ie is voordat 65+’ers hevig beslissend wegens dit verschillende vormen van bewegen ongeacht elkander te verrichten. Inclusief wandelen is dus noch voldoende wegens den spierstelsel te versterken. Probeer waar mogelijk verschillende vormen van bewegen te samenvoegen, bijvoorbeeld wegens na huiduitslag van ene wandeling of ene fietstochtje thuis nog ene twee oefeningen te verrichten. Watten zowel helpt is wegens op vaste momenten ter den week den oefeningen te verrichten. Dit helpt wegens van bewegen ene gewoonte te maken. Bijvoorbeeld voordat den televisietoestel, meteen na ie verering, of samen met den buurvrouw voordat ie koffie zuipen.

Op BeterOud vind jouw tips wegens (meer) gebaar ter jouw dagelijks leven ter te opbouw. Lees voordat meer tips plusteken verwittiging wegens thuis te blijven bewegen het artikel ‘Fitte oudere’ op Allesoversport.nl.