Herinneringen te jij brein

Onze senior herinneringen ligt te ie regio van den hersenen opgeslagen, dat wegens den ziekte van Alzheimer mits laatste wordt aangetast. Erik Scherder legt uit hoe naslag den heugenis oproept. ‘Ter feite zorgt ie brein ervoor dat jij oude herinneringen, vooral waar jij ontroering honingbij hebt geoefend, zowel voordat lange tijdstip opslaat. Opzoeken triggert mits ie ware diegene motorische systemen, waar zowel dat memorie wordt meegenomen. Jou opent mits ie ware den deur zoals diegene oude geheugensystemen.’

www.youtube.com/watch?v=OoZkE-Cg1uU

Actief brein vermindert waarschijnlijkheid op dementie

Eentje actief brein vermindert den waarschijnlijkheid op dementie. Ie memorie is ie vermogen van eentje persoon wegens inlichting te onthouden. Ie omvatten trio belangrijke onderdelen, namelijk: den opslag, ie vasthouden of conserveren plus ie terugzoeken van inlichting. Netwerken mits spierstelsel, vermag zowel ie memorie getraind wordt. Indien jij onderstaande tips opneemt te jij  dagelijkse routine, vasthouden jij jij hersenen scherpgerand. Hierdoor is den waarschijnlijkheid groter dat jij namen, gezichten, telefoonnummers plus bijvoorbeeld afspraken huis kunt onthouden.

Vader brein heeft zowel voordelen 

Uit hersenonderzoek blijkt dat wij op latere ouderdom huis met emoties kunnen omgaan. Ie blijkt dat den amandelkern, eentje plek diegene betrokken is honingbij emotieregulatie, minder ontstemd raakt honingbij negatieve inlichting dan wanneer wij welp zijn. Wij permitteren onzerzijds minder snel uit ie veld slaan honingbij tegenslagen. Hoe vader wij wordt, hoe huis wij weten dat den soep noch zo heet gegeten wordt mits hij wordt opgediend. Zowel krijgen wij overheen ie generaal eentje positiever zelfbeeld.”

Sociale contacten ja voordat ie memorie

Uit bevolkingsonderzoek van Alzheimer Nederland, blijkt dat mensen met veel sociale contacten minder risico hebben op dementie. Mensen diegene zichzelf namelijk omschrijven mits eenzaam, hebben straks meer waarschijnlijkheid op dementie. Ie vermag zijn omdat mensen diegene zichzelf eenzaam voelen, vaker sentimenteel zijn voordat somberheid plus zelfs laagconjunctuur zijn. Dat heeft eentje ontkennend effect op den gezondheid van den hersenen.
 
Daarenboven zorgt ie verzorgd van sociale contacten met bijvoorbeeld naasten, familieleden plus vrienden ervoor dat den hersens van den interactie actief wordt. Dit heeft positieve prestaties voordat ie memorie. Spreek dus waar mogelijk regelmatig ge met dierbaren. Is ie ontmoeten van kip misschien noch immer mogelijk? Denken dan aan den digitale mogelijkheden. Opbellen, Skypen, Facetimen: er zijn voldoende opties wegens jawel op eentje afstand tóch te kunnen zien plus spreken.

Vasthouden ie brein actief

Train jij memorie. Alles watten jij doet heeft zeggenschap, eentje muziekinstrument bespelen, puzzelen, vogels leren waarnemen, te eentje andere positie inkopen uitrichten, eentje andere route wielrijden zoals jij werkgelegenheid, verandering stimuleert ie brein. Doorbreek jij routine, dat is noch eenvoudig. Maar ie houdt jij brein actief.
Ie is moeilijk wegens nieuwe goedje aan te leren, want den paden te jij brein zijn wegens jij routinematige bezigheden uitgesleten. Maar mits jij nieuwe goedje vaker doet, zul jij zien dat zij steeds gemakkelijker gaan.

5 tips wegens ie memorie actief te vasthouden


  • 1. Leer iets nieuwsbericht


    Leer bijvoorbeeld eentje muziekinstrument te bespelen. Omdat jij honingbij ie maken van naslag beide hersenhelften tweedehands plus laat samenwerken, wordt er nieuwe verbindingen te jij hersenen geproduceerd. Hierdoor kun jij goedje huis onthouden, jij langer focussen plus gemakkelijker nieuwe goedje leren.

     


  • 2. Start eentje nieuwe hobby

Heb jij interesse te kunst, cultuur plus tekenen? Dit vermag met potlood plus papier, maar zowel online met Draw Something. Zoek jij iets  actiever? Start met wandelen, of leren dansen. Er zijn natuurlijk ontelbaar beweegactiviteiten of sporten wegens te uitrichten


  • ​3.  Doet (memorie)spellen

Dit vermag thuis, met eentje gezelschapsspel of online (bijvoorbeeld Wordfeud). Ie vermag leuker zijn wanneer jij dit doet met vrienden, omwonenden of gezin, dan ben jij meteen zowel sociaal actief.


  • ​4. Ontdek ie ‘nieuwe’ spelen: gamen

 

SeniorWeb schenken eentje smaakvol verhaal van diverse online spellen, zoals online rummikub plus tetris.


  • ​5. Zorg voordat voldoende slaap

Goede slaap betekent dat jij hersenen den tijdstip plus den waarschijnlijkheid krijgen wegens zichzelf te reinigen. Zowel zorgt eentje goede nachtrust ervoor dat jij jij emoties van den dag ja vermag verwerkt plus dat jij onthoudt watten jij overdag hebt geleerd. Zo geef jij jij brein letterlijk stilte.

  • Watten doet u wegens uw brein actief te vasthouden? Onderdeel  den tips hieronder met andere lezers.

Meer inlichting