Den huisartsenpraktijken van Medipark Uden geoefend sinds den overkomst van ie gezamenlijke HIS (HiX van ChipSoft) staart 2019 dat zij efficiënter kunnen werken. “Enerzijds voort handige tools voordat den huisartsen plus assistenten, daartegenover omdat patiënten via ie geïntegreerde portaal steeds meer zelf den regie kunnen nemen”, vertelt Van den Laar. Hij nam ter juli 2021 den praktijk overheen van Franca Zegers.

Slimme oplossingen

“Mijn start verliep watten stug, maar tijdelijk bevalt ie intact juist”, vervolgt Van de Laar. “Er zitten veel slimme oplossingen ter dit HIS plus ie toestaan even voordat jij diegene allen ontdekt hebt. Denken aan den optie wegens opdrachten te verstrekken aan collega’s, waarbij jij onmiddellijk kunt declareren hoe spoedeisend iets is. Jou kunt zowel eentje order uitzetten onder eentje menigte mensen, waarvan één collega diegene order oppakt. Den methode waarop wij met orders werken, via snelcodes plus autoteksten, werkt intact efficiënt.”

Zowel andere workflows, zoals ie maken van recepten, wordt volgens den huisarts snugger ondersteund. Voorts zijn veel functies zoals inherent wil ter te stellen: zoals den lay-out van ie scherm plus ie werken met eentje split screen, zodat jij met twee verschillende schermen tegelijk werkt. “Hierdoor hoornschoen jij noch telkens tussen applicaties te switchen op één monitor.”

Meer regie via portaal

Den huisartsenpraktijken van Medipark Uden zetwerk zoals inherent zeggen sterk ter op ‘meer regie voordat den patiënt’. Ie geïntegreerde portaal van HiX speelt hierin eentje uitgestrekte rol, vertelt Van den Laar: “Veel patiënten vinden ie subtiel dat zij hun vragen kunnen stellen plus kennisoverdracht kunnen inzien op eentje uur dat ie hun uitkomt. Zij paardenhoeven daardoor geen vrij te nemen van hun werkgelegenheid voordat eentje visite aan den praktijk of aan den telefoontoestel te wachten totdat zij aan den onderhoudsbeurt zijn.”

Onderbrak ie portaalgebruik daalt zowel ie veel telefoontjes voordat den huisartsassistentes, diegene nu meer tijdstip hebben voordat andere werkzaamheden. Ginds komt onder dat den patiënten diegene wél op ie spreekuur verschijnen, huis voorbereid zijn voort den kennisoverdracht op ie portaal. Van den Laar: “Zij stellen gerichtere vragen, waardoor wij sneller to-the-point komen.”

Toegang via TVS

Medipark Uden maakt voordat toegang totdat ie portaal gewoonte van den TVS, den routeringsdienst diegene VWS, ie Ministerie van Nationale Zaken plus Koninkrijksrelaties (BZK), Logius plus DICTU hebben ontwikkeld. Dit voorkomendheid fungeert indien koppeling zoals alle inlogmiddelen diegene voort den Wet digitale overheid wordt gerenommeerd. Medipark bood via den TVS reeds IRMA aan indien authenticatiemethode, DigiD is ginder aan toegevoegd, vertelt Van den Laar: “Via den TVS kunnen wij onze patiënten nu én ter den toekomst eentje inlogmethode overhandigen diegene onder hun past.”

Den huisarts probeert elke patiënt diegene hij op den praktijk ziet, warm te maken voordat ie portaal. Dat lukt volgens hem juist. “Alle leeftijdscategorieën omhelzen ie portaal. Wij waren nieuwsgierig of zowel den 70-plussers ie portaal zullen gewoontes. Watten blijkt, is dat zowel diegene menigte alom vertegenwoordigen is.”

Openingsmanifestatie 2022

Wilt u op 09 mei 2022 zowel zoals den ICT&health Openingsmanifestatie?
Entreekaarten zijn kosteloos maar op is écht op! Dus wacht noch plus meld u snel aan.