https://www.youtube.com/watch?v=AVKA6lX1yW4
Waarom zullen jouw mits aanbieder te den zorg voordat jongvolwassenen met eentje licht verstandelijke restrictie digicontact willen toevoegen aan den persoonlijke begeleiding diegene jouw biedt? ‘Wegens twee uitgangspunten’, vertelt Karin van Beek, locatiemanager tijdens Philadelphia. ‘Den ene is ie dreigende, structurele personeelstekort te den zorg. Den andere is dat wij ie voordat dit doelgroep zien mits eentje kwaliteitsverbetering. Dit mensen hebben moeite met ie uitstellen van den zorgvraag. Weliswaar is dit vaak onvermijdelijk omdat den medewerker met andere waar bezig is op ie ogenblik dat den vraag wordt poneren.

Digicontact stelt zij 24/7 te staat hun zorgvraag te stellen, plusteken diegene diegene den vraag ontvangt – eentje hbo-opgeleide zorgverlener – heeft toegang totdat hun file zodat den cliënt noch steeds zijn hele vertelsel hoeft te zei. Den vraag plusteken ie weerwoord wordt zowel te ie file opgenomen. Ie digitale plusteken ie fysieke team hebben dus dezelfde inlichting totdat hun vergunning.’

Digitaal voeling leidend

Ter den ambulante setting gebruikte Philadelphia ie digicontact nu langer, maar wilde dit zowel te den zorg plusteken woon locaties gaan uitvoeren. ‘Onzerzijds uitgangspunt hierbij wasgoed onmiddellijk den cliënten én den fysieke medewerkers tijdens den opzet betrekken’, zegt Van Beek, ‘plusteken ie digitale voeling leidend permitteren zijn plusteken ie fysieke voeling aanvullend. Ene voorbeeld: voordat eentje cliënt diegene eentje werkplek totdat subject benoemt waaraan hij wil werken, vermag den begeleiding digitaal verlopen plusteken meegaan zoals ie sollicitatiegesprek lichamelijk. Dan kun jouw taken verdelen. Ene ander voorbeeld: eentje cliënt met eentje eetprobleem. Somwijlen volstaat eentje hulp wegens te gaan opeten, somwijlen is fysieke bijzijn nodig.’

Den cliënten krijgen voordat ie digicontact eentje iPad. Ene gesloten systeem waarop ie digicontact den enige functie is. Onafhankelijk van den kwaliteit van ie inherent device van den cliënt dus plusteken van den vraag of diegene op tijdstip updates installeert.



Renato Mulder kreeg zijn iPad september vorig schooljaar. ‘Ie voelde eentje ietsje onwennig’, vertelt hij, ‘maar ik ben gewoon vragen gaan stellen plusteken dan leer jouw den mensen aan den andere zijkant van den streep vanzelf weten. Ie is leuk dat dit nu gewoon eeuwig vermag. Totdat september woonde ik nog thuis plusteken moest ik eeuwig tijdens mijn vader of moeder terecht met mijn vragen. Diegene werden daarheen natuurlijk welnu ooit eentje ietsje vermoeid van. Indien ik zij nu spreek, is ie gewoon voordat den gezelligheid. Via digicontact vermag ik bijvoorbeeld vragen stellen overheen opeten kokerij of mits ik moeite heb met te slaap komen. Maar ik vermag zowel even opbellen wegens te zei dat ik eentje leuke dag heb gehad.’

Smaakvol aanvullend

Philadelphia heeft ie digicontact onmiddellijk mits uitgangspunt gehanteerd tijdens opening van den nieuwe locatie Stadspark. ‘Den cliënten zagen meteen ie voordeel’, zegt Van Beek. Voordat den medewerkers wasgoed ie meer wennen. Zij kozen voordat den zorg omdat zij zorg willen verlenen. Wij hebben dus was willen uitleggen dat wij noch streven zoals zorg zonder fysieke medewerkers.

Cliënten zeiden bijvoorbeeld: ‘Dus mits ik ’s nachts vreesachtig ben toestemmen ik zowel opbellen, dan wil ik dit welnu’.

Wij willen onze cliënten eentje leven bieden dat zo normaal, zelfstandig plusteken zelfredzaam mogelijk is. Ie is nuchter aanvullend aan jawel.’

Nu onderzoekt Philadelphia of ie digicontact zowel eentje positie vermag krijgen op nu bestaande locaties. ‘Dat vraagt eentje andere werkmethode, omdat cliënten daarheen nu gewoon zijn aan eentje wijze van werken’, zegt Van Beek. ‘Om den succesverhalen uit Stadspark zien den medewerkers welnu nu den voordelen. Ene smaakvol voorbeeld is den cliënt diegene ie gewoon wasgoed intact vaak zoals haar ouders te opbellen mits zij van ie team noch meteen eentje weerwoord kreeg op haar vraag. Nu ie digicontact er is heeft zij diegene behoefte veel minder plusteken hebben den ouders dus zowel meer stilte.’

‘Uitsluitend nu ie intu dat eentje vraag vermag wordt poneren geven stilte.’

Ie wachten is nog op den uitkomsten van tevredenheidsonderzoek onder den cliënten van Stadspark. ‘Wij horen welnu nu vaak dat cliënten ie op prijs stellen dat zij gewoon eeuwig hun vraag kunnen stellen’, zegt Van Beek. Renato Mulder vermag zijn zienswijze nu nu geven. ‘Ik ben nu meer zelfstandig’, zegt hij, ‘ik vermag huis mijzelf redden. Er is eeuwig iemand mits ie even noch lukt, plusteken dan lef jouw meer. Ik zullen noch meer zonder willen.’

Passend te den Innovation-impuls

Welk raadgeving heeft Van Beek voordat andere zorgaanbieders diegene overwegen met digicontact aan den slag te gaan? ‘Gewoon uitvoeren’, zegt zij onomwonden. ‘Ie levert jouw te kwaliteit van zorg veel op plusteken draagt zowel tijdens aan den uitkomst voordat ie dreigende personeelstekort.’ Dat digicontact eentje uitdrukkelijk aandachtspunt is te den Innovation-impuls Gehandicaptenzorg begrijpt zij dan zowel intact was. ‘Ie subject is met den coronacrisis inclusief nog maar urgenter word’, zegt zij. ‘Gedurende onzerzijds heeft ie met corona zelfs nog eentje reserve functie gekregen voordat den medewerkers, want zij kunnen ie digicontact zowel tradities wegens jawel vragen te stellen. Denken bijvoorbeeld aan den situatie waarbij jouw te jouw ochtenddienst noch weet of jouw tijdens eentje cliënt toestemmen komen omdat jouw den avond ervoor hebt gehoord dat iemand te jouw omstreken positief getest is. Jij kunt dan onmiddellijk overleggen plusteken wegstemmen met jawel. Zowel op diegene wijze draagt ie digicontact tijdens aan betere zorg.’


Lees meer

‘Ontwennen wegens meteen aan oplossingen te denken’

Corona plusteken voeling op afstand