Den inhoud van den presentatie is weergegeven ter onderstaande mindmap. Watten opvalt is ie gewichtigheid van eiwitten ter voeding plusteken blijven bewegen. 
                                     Klik op voorgaande plaatje wegens dit te vergroten

Spierkracht bewaren: hoe aan den slag?

Mits oudere zelf:

  • Probeer tweemaal vanaf week (progressieve) krachttraining te uitvoeren. Dit vermag via eentje fitnesscentrum of ter eentje beweeggroep. 
  • Doet thuis dagelijks krachtoefeningen (Zie den beweegposter voordat voorbeelden)
  • Zorg dagelijks voordat voldoende eiwitten via ontbijt plusteken lunch, totdat 25 g vanaf maaltijd. Denken bijvoorbeeld aan magere kwark, 30+ kaas plusteken notenhouten. 
  • Heeft u nierklachten? Overleg dan met den huisarts of diëtist. 

Mits zorgprofessional:

  • Vertel den cliënten overheen den gevolgen van krachttraining plusteken voeding.
  • Stimuleer hun wegens dagelijks krachtoefeningen te uitvoeren (poster), indien nodig verwijs zoals den fysiotherapeut.
  • Vertel hoe den cliënt dagelijks reserve eiwitten vermag toevoegen aan ontbijt & lunch.
  • Let op: via nierpatiënten kunnen reserve eiwitten schade aanrichten. Overleg met huisarts of diëtist.
  • Stimuleer cliënten wegens zichzelf aan te sluiten via eentje beweeggroep, schalm indien nodig eentje buurtsportcoach ter (dit professional vermag voordat schreden aanbod zogen)
  • Goede samenwerkingsverband met lokale stakeholders wegens mensen te verwijzen zoals sport- plusteken beweegaanbod. 

Begeleid jij anderen wegens meer te gaan bewegen?
Dan is den beweegcirkel iets voordat jou. Den Beweegcirkel vermag jou promoten wegens ie gesprek te voeren overheen bewegen.
Beweegcirkel

Mits beweegaanbieder:

  • Voeg (progressieve) krachtoefeningen toe aan jij bestaande onderricht.
  • Adviseer jij deelnemers wegens thuis krachtoefeningen te uitvoeren. Geef hun oefeningen mee diegene zij makkelijk plusteken veilig thuis kunnen uitvoeren. Zorg voordat variatie wegens ie wieg te vasthouden.
  • Adviseer wegens dagelijks voldoende eiwitten te opeten: feitelijk zorgen voordat vertonen eiwitinname via ontbijt plusteken lunch totdat 25 gram. Let op: via deelnemers met nierklachten adviseer wegens vantevoren voeling op te nemen met huisart of dietist. 
  • Goede samenwerkingsverband met lokale stakeholders wegens mensen te doordringen plusteken te bewaren.