https://www.youtube.com/watch?v=xcqLdoguv4A

Hoe werkt Triple-C?

Den drietal C’s van Triple-C staan voordat Cliënt, Coach plusteken Competentie. Cliënten geoefend ie gewone leven omdat jou te den begeleiding:

  • Uitgaat van hun menselijke behoeften.
  • Ene onvoorwaardelijke begeleiding biedt (relatieopbouw).
  • Samenwerkt aan betekenisvolle daginvulling (competentieopbouw).
  • Probleemgedrag ziet indien signaal van onvervulde menselijke behoefte. 

Ter ie wetsartikel ‘Ene ietsje Triple-C werkt noch (pdf)’ vertelt ASVZ hoe jou Triple-C veelzeggend kunt invoeren te jouw organisatie. 

 



Casus


Tjerk is ene man van 28 klas met ene licht verstandelijke restrictie. Zijn emotionele ontwikkeling heeft gelijkenissen met ene 3-jarige. Tjerk verveelde zichzelf. 

Zijn dag wasgoed vol met t.v. loeren. Samen met ene coach heeft Tjerk ene spelcomputer gekocht. Vanaf dat uur hebben begeleiders geen voeling meer met Tjerk. Hij zegt ‘gamen is mijn nieuwe hobby’. Omdat hij nu zowel te ie verre buitenland gamevrienden heeft, gamet hij nu zowel ’s nachts. 

Gemaakte afspraken komt hij noch meer na plusteken hij maakt zijn ruimte noch meer schoon. 

Tjerk wordt intact laaiend indien den begeleiding hem daarop wordt aanspreekt. Hoe toestaan wij Tjerk ie gewone leven weer geoefend met onvoorwaardelijke begeleiding plusteken ene betekenisvolle daginvulling?

 



Ervaringen Talant


‘Ie ging wegens cliënten voordat wie jou graag ene betere kwaliteit van leven wilt, maar noch zo snel verbetermogelijkheden ziet. Ie Centrum voordat Consultatie plusteken Expertise raadde onzerzijds Triple-C aan, maar dan welnu onder begeleiding van Dick van den Weerd van ASVZ. Hij is uitvinder van den trant plusteken weten den randvoorwaarden voordat ene succesvolle implementatie.’

‘Wij merkten dat den kennis overheen den methodiek te onze organisatie hevig versnipperd raakte. Daarom hadden wij behoefte aan ene coördinatiepunt dat tegelijk meedenkt te hoe Triple-C zowel nuchter om mensen schenkkan wordt toegepast zoals ie is bedoeld. Zowel steunen wij ermee den kennisuitwisseling plusteken ie leerproces te onze organisatie.’

 



Lees ie hele vraaggesprek