Januari is misschien welnu den minst leuke maand van ie klas. Den feestdagen zijn voorbij plusteken den lucht is grijsharig. Daarnaast zitten veel werkenden nog steeds op hun thuiswerkplek. Weliswaar zullen wij nog even vol willen vasthouden. Hoe jouw dat doet? Den lieve tips van den experts wegens met meer dichtheid, motivatie én weerbaarheid nóg ene thuiswerkwinter vanwege te komen.

Onzerzijds brein heeft moeite met thuiswerken. Wij wordt afstammend vanwege huisgenoten of -dieren plusteken bergen digitale berichten diegene wij op verschillende kanalen zwelgen. Ie klinkt nagenoeg paradoxaal, maar wij wordt tegelijkertijd zowel te weinig uitgedaagd. ,,Velen van onzerzijds zitten zichzelf thuis te vervelen vanwege te weinig prikkels plusteken dynamiek”, stelt Ulrika Léons, gz-psycholoog, organisatieadviseur plusteken directeur van Skils gedurende Zorg van den Zaak.

Maar wij willen ie nog welnu ene tijdje willen volhouden, dus zijn tips welkom. Hoe komen wij den komende thuiswerkwinter vanwege?

1. Zorg voordat variatie ter jouw werkdag
Léons schenken indien raadgeving wegens voordat variatie plusteken variatie te zorgen ter jouw werkdag. Wisselbrief studeren van focustaken uit met ie afvinken van jouw to-dolijst. Plus wisselbrief zowel van fysieke omlijning indien dat schenkkan: ,,Kijk of jouw overleggen wandelend schenkkan verrichten, voer ene telefoongesprek staand met ie raam open of ter ene andere ruimte.”

2. Vasthouden ene vast werkritme aan
Zorg er zowel voordat dat jouw jouw vasthoudt aan ene normaal werkritme. Dus geen mails beantwoorden tijdens ie ontbijt plusteken maak wandelingen op vaste tijden. Léons: ,,Zowel is ie verleidelijk wegens thuis nog ene uurtje langer te werken, maar probeer werkgelegenheid plusteken privé te scheiden.” Ene wandeling voordat plusteken na werktijden helpt trouwens intact ja wegens den werkdag bewust op te stichten plusteken uit te construeren. ,,Lichamelijk bewegen is dé methode wegens jouw brein even te resetten.’’

3. Zet jouw brein ter werkmodus
Motivatie vinden wegens aan den slag te gaan begint met op tijdstip stichten, zegt Mark Tigchelaar, focusexpert plusteken mede-eigenaar van den Focus Academy. Plus trek ’s ochtends werkpak aan, ter jouw pyjama achter jouw laptop zitten is noch bevorderlijk voordat den motivatie. Wellicht helpt koffie zuipen uit jouw favoriete ochtendmok nog wegens jezelf op snelheid te brengen. ,,Dat schenken ie signaal aan jouw hersenen: wij gaan aan den slag.”

4. Laat jouw noch te veel deduceren
Maar den waarschijnlijkheid is vitaal dat jouw jouw vanwege den heen dag regelmatig laat deduceren. Volgens Tigchelaar zijn er viertal bronnen van distractie. Dit ‘concentratielekken’ zijn te dichten. Te weinig prikkels zorgen ervoor dat jouw brein zichzelf verveelt. Dus daag jezelf uit tijdens ene slaapverwekkend Zoomoverleg, vanwege bijvoorbeeld kleine tekeningetjes te maken.

Laat jouw zowel noch te veel deduceren vanwege inwonende prikkels. Schiet jouw iets te hierbinnen tijdens ie werken, schrijf ie dan rechtstreeks op. Externe prikkels kunnen jouw zowel uit jouw dichtheid halen, zoals inkomende mails of den pianorepetitie van den buurman. Tigchelaar: ,,Zorg daarom dat jouw inclusief den belangrijkste notificaties aan hebt staan plusteken ene geluidswerende oortelefoon kunt toenemen.”

5. Project meetings op ie juiste ogenblik
Doctor ter den psychologie plusteken schrijver Elke Geraerts zegt dat huis samenbrengen begint gedurende aanvoelen waar jouw pieken plusteken valleien zitten. ,,Wegens den dag heen heb jouw momenten waarop jouw jouw ja kunt samenbrengen plusteken momenten waarop ie watten minder is. Zit jouw nu op 40 procent van jouw voetlicht? Project dan ene teammeeting ter of ga mails beantwoorden, diegene taken vragen minder focus.”

6. Vraag jouw werkgever wegens meer hersteltijd
Vasthouden den touwtjes op jouw werkgelegenheid ter handen vanwege gedurende jouw werkgever aan te geven dat jouw meer hersteltijd nodig hebt. Geraerts: ,,Ie heeft geen zin wegens taken met maar 20 procent energie te verrichten. Dan is ie veel huis wegens even zoals buitenshuis te gaan wegens energie op te verrichten ter positie van vanwege te blijven gaan.”

7. Zeuren mogen
Thijs Launspach, psycholoog plusteken schrijver van ie proza Fokking druk schenken wekelijks tips voordat meer geluk plusteken minder stress op jouw werkgelegenheid. Hij weet precies watten helpt indien den werkmotivatie verafgelegen te zoeken is. Kijk bijvoorbeeld iets opbeurends op YouTube. ,,Ene twee minuten proesten, plusteken daarna kun jouw er weer tegenaan.” Of schel iemand wegens tegenaan te zeuren, mogen best. Dat werkt volgens Launspach louterend plusteken vaak zowel nog ooit verbroederend.

8. Blijf ja voordat jezelf zorgen
Zit jouw vast ter ie machteloze intu dat niets meer schenkkan plusteken mogen? Watten jouw welnu kunt verrichten is jouw weerstand op peil vasthouden vanwege regelmatig te bewegen, toereikend te slapen, gezondheidsbevorderend te opeten plusteken den natuur ter te gaan. Launspach: ,,Ja voordat jouw gezondheid, lijfelijk én mentaal.” Probeer zowel zoveel mogelijk anderen te blijven zien. Project ene wandelgesprek met ene collega, blijf digitale koffieuurtjes organiseren met ie team plusteken visite desnoods iemand thuis, mogelijk met zelftest.

Plus troost jezelf met den veronderstelling dat zowel ene baaldag van voorbijgaande wezen is. ,,Jij zult ie op zo’n dag noch willen horen, maar weliswaar is ie zo: statistisch waargenomen is ochtend alweer ene stuk huis.”

 

Put: https://www.ad.nl/werkgelegenheid/weer-een-thuiswerkwinter-acht-tips-om-de-moed-erin-te-houden~a067d9d6/