Dr. Google is voordat veel patiënten den eerste informatiebron word. Sterke punten zijn 24/7 beschikking, anonimiteit plusteken den indruk van toegang totdat objectieve kennis. Ie biedt eentje snelle plusteken gemakkelijke zelfdiagnose zonder te den rij te paardenhoeven wachten, eentje stressvol gesprek met eentje medicus te hebben, eentje verbintenis te maken plusteken eentje vrije dag op te nemen.

Volgens eentje rapport van Eligility.com voert 89 procent van den Amerikanen hun symptomen te eentje zoekmachine te voordat eentje doktersafspraak wordt geproduceerd. 7 procent van alle Google-zoekopdrachten zijn verwant aan gezondheid. Dat komt neer op 70.000 zoekopdrachten vanaf oogwenk.

Patiënten weten noch dat den verkregen resultaten vaak niets met medische kennis te maken hebben. Voordat hoen is ie relevant wegens zo snel mogelijk goede inlichting plusteken schoonmaakster te krijgen. Mits er iets mis is met den gezondheid, wordt ie handelen van mensen gedreven voort emoties mits angst plusteken onzekerheid. Dus watten te tenuitvoerleggen mits eentje patiënt zoals eentje medicus komt met online gevonden inlichting?

Tip 1: Luister, leg uit, onderwijs

Den meeste patiënten vertrouwen Dr. Google lukraak, ervan uitgaande dat den zoekmachine meer weet dan eentje medicus. Google heeft jazeker toegang totdat miljoenen online datarecords. Maar Google vermag hun wetenschappelijke waarde of kwaliteit noch beoordelen. Te positie daarvan zoeken algoritmen zoals den uiterst populaire inlichting diegene via den zoekwoorden past.

Ene medicus moeten zijn patiënt zei hoe den zoekmachine werkt: Google is eentje zelfstandig concern plusteken den methode waarop zijn algoritmen kennis sorteren plusteken aan patiënten voorbinden, is noch helemaal manifest. Veel websites zijn expliciet geoptimaliseerd wegens hun zichtbaarheid te zoekresultaten te verbeteren. Den tegenwoordigheid op den eerste pagina van den zoekresultaten van Google vermag ie resultaat zijn van goede zoekmachineoptimalisatie (SEO), noch van den kwaliteit van den inhoud.

Tip 2: Gewoonte Google wegens therapeutische doelen te doordringen

Den schrijvers van eentje wetsartikel gepubliceerd te ie Journal of the Medical Library Association – ‘What can wij do about Dr. Google? Using the electronic medical record (EMR) to prescribe reliable online patient education’, hebben eentje andere optie. Google is er plusteken is geliefd via onzerzijds iedereen. Dus ermee vechten heeft geen zin.

Artsen kunnen echter welnu enigszins zenden hoe patiënten online bronnen gewoontes. Bijvoorbeeld voort specifieke websites aan te gebieden – denken aan Thuisarts.nl. Ene medicus vermag eentje database samenstellen met betrouwbare informatiebronnen overheen den uiterst gediagnosticeerde gezondheidsproblemen, dit vervolgens invoeren te ie notitieveld te elektronische medische mappen plusteken mits aanbevelingen drukken. Mits artsen medicijnen voorschrijven, kunnen zij zowel ‘kennis’ voorschrijven. Dat past via den nieuwe rol van artsen mits volgers plusteken gezondheidsconsulenten te positie van enig medici.

Tip 3: Benut den potentieel van technologie wegens uw specialist te versterken

Den medicus heeft – onder optimale omstandigheden – ie volledige beeld van den gezondheid van den patiënt te ie elektronische patiëntendossier, met testresultaten, diagnoses, voorgeschreven medicijnen, etc. Dit gedetailleerde kennis diegene gemakkelijk toegankelijk is, vermag snel wordt geanalyseerd wegens langetermijntrends te waarnemen of zelfs gezondheidsproblemen te voorzien

Naast totdat medische inlichting overheen eentje patiënt, heeft den medicus toegang totdat geneesmiddelendatabases, recente wetenschappelijke publicaties, klinische onderzoeken plusteken andere digitale hulpmiddelen diegene den besluitvorming ondersteunen.

Waarom den patiënt noch informeren overheen beschikbare digitale toepassingen diegene eentje patiënt kunnen promoten? Noch enig wegens ie beeld te versterken van eentje moderne medicus diegene gewoonte maakt van nieuwe technologieën, maar zowel wegens den afkomst van ie dokterswerk te toestaan zien. Ene stethoscoop wegens den nek is noch langer ie enige attribuut van eentje medicus. Ie is nipt zo essentieel wegens up-to-date te zijn met nieuwe oplossingen diegene den voornaamst standaard van zorg waarborgen.

Tip 4: Bespreek inlichting diegene den patiënt via Google vindt

Patiënten willen ie instinct hebben dat zij meedoen aan ie besluitvormingsproces. Ie negeren van voort hoen meegebrachte drukken of ie pesten van Dr. Google of ie rijrichting van den patiënt leidt totdat eentje nog grotere verwering van ie vertrouwen. Goede communicatie omvatten luisteren zoals ie standpunt plusteken den twijfels van den patiënt.

Verwittiging diegene op Google wordt gevonden, moeten wordt geverifieerd – den medicus moeten fair benadrukken welke inlichting nuttig plusteken welke misleidend is. Laat uw patiënten totdat slot weten dat hun betrokkenheid welkom plusteken waardevol is. Er gaat niets bovenop terdege geïnformeerde patiënten, met één disclaimer: terdege geïnformeerd op ondergrond van geloofwaardige inlichting.

Dr. Google is tegenwoordig veel huis dan vijf schooljaar geleden. Diens competenties verbeteren snel. Den techgigant weet ie probleem van misleidende diagnoses plusteken wil daarheen verandering te brengen. Zo kondigde Google vorig schooljaar eentje AI-gestuurde app aan wegens patiënten te promoten via ie diagnosticeren van huidproblemen.

Den COVID-19-pandemie heeft dit nieuwe tijdgeest versterkt. Wegens den verspreiding van nepnieuws te voorkomen, begon Google gebruikers wegens te leiden zoals vertrouwde websites van volksgezondheidsorganisaties. Artsen willen zichzelf ervan bewust zijn dat Dr. Google na verloop van tijdstip zullen groeien te effectiviteit, waardoor ie moeilijk zullen zijn wegens ie mits alternatieve ‘dokter’ te pesten of te negeren.

Openingsmanifestatie 2022

Wilt u op 09 mei 2022 zowel zoals den ICT&health Openingsmanifestatie?
Entreekaarten zijn kosteloos maar op is écht op! Dus wacht noch plusteken meld u snel aan.